Klubbaktiviteter

Junioravdelingen

Kristiansand Golfklubb har de siste årene hatt en meget aktiv og god Junioravdeling. Dette syntes vi er utrolig gøy og takket være en engasjert gjeng med foreldre / trenere har vi klart å bygge opp en trygg og god arena for barn og unge. I 2018 ble Junioravdelingen tildelt Grasrotprisen av Norges Idrettsforbund og Norsk Tipping og i 2019 fikk vi også med oss Color Line i vårt viktige arbeid med barn og unge.

Kristiansand Golfklubb er en åpen og sosial klubb som alle skal føle seg velkommen i et trygt og godt miljø. Foruten mye lek og morro, prøver vi også å legge til rette for en god sportslig utvikling. Vi har selvfølgelig plass til flere unge golfspillere og ønsker alle som har lyst til å prøve seg velkommen.

MÅL
- Personlig utvikling:
  • Føle seg som en i gjengen
  • Økt selvtillit og selvfølelse
  • Mestringsfølelse
  • Respekt for andre mennesker
 MÅL
- Idrettslig utvikling:
  • Utvikle basisferdigheter for idrett generelt og golf spesielt
  • Trene på en trygg og sikker måte tilpasset alder
  • Utvikle selvstendige golfspillere med indre motivasjon
  • Legge til rette for et godt tilbud til de som ønsker å konkurrere

KNØTTEGOLFEN
Alder 3-8 år - Torsdag kl. 17:00 - 18:00

Dette er for de aller minste og har i hovedsak fokus på lek og moro. Selv om dette er veldig uformelt og mest moro, er det en flott introduksjon til golfsporten.

“RØD” gruppe & JENTIS // TRENE FOR Å SPILLE
Junior 8 – 13 år - U13 - Mandag kl. 17:00 til 18:30

For juniorer som ønsker å begynne med golf og har en målsetning om å bli fungerende selvstendige spillere. I denne gruppen begynner vi å trene mer golfspesifikt. Aktiviteten skal være lystbetont, styrke fellesskapsfølelsen og gi en følelse av mestring i hver økt.
Vi ønsker å bidra til å utvikle selvstendige golfspillere med indre motivasjon gjennom å lære juniorene å trene og spille på egen hånd. Vi legger også i større grad til rette for muligheten til å konkurrere for de som ønsker.

“BLÅ” & «Lilla» gruppe // TRENE FOR Å KONKURRERE
Junior over 13 år - Mandag kl. 18:30 til 20:00 og Torsdag kl. 17.00-18.30

Denne gruppen ble etablert i 2016 og er for juniorer som har spilt en del. De har etablert hcp, ønsker å satse på golf og vil konkurrere. Det tas inn spillere fortløpende etterhvert som de har klart kriteriene. Denne gruppen er for både jenter og gutter.
Spillere til gruppen blir valgt ut av vår Pro, Daniel Aulin Jansen. Gruppen vil trene to ganger pr. uke. I tillegg forventes det at man trener på egenhånd og deltar på turneringer.

«Rekrutt» gruppe // Satsningsgruppe
Junior over 13 år - Torsdag kl. 17.00-18.30

Spillere i denne gruppen blir tatt ut av klubbens proer. Det er enkelte kriterier som må oppnås for å bli tatt ut til denne gruppen. Ta kontakt med en av våre proer for mer informasjon.

Kontaktperson: Daniel Aulin Jansen - 921 21637 eller mail på: daniel(a)kristiansandgk.no