Pro/trening

Protjenester KGK

Kristiansand Golfklubb har to Proer heltids ansatt i klubben, Marius Rosvold Andersen som Head Pro og Daniel Aulin Jansen som Pro/trener. Begge klubbens Proer har lang fartstid innen golfsporten og bidrar gjerne med både hjelp til golfspillet og om du trenger nytt utstyr.

Custom Fitting
Det meste av golfutstyr som selges i dag gjøres via Custom Fitting, det vil si at vi tilpasser utstyret slik at det passer best mulig til din golfsving. Ved å bruke golfsimulatorene fra Trackman gjøres tilpassingen nøyaktig og du kan i tillegg velge blant de fleste utstyrsleverandørene på markedet. Marius har tilbudt dette i mange år og er veldig flink til å finne riktig og tilpasset utstyr til deg.

Køllereparasjon
Har du vært uheldig og ødelagt en golfkølle eller har behov for å skifte grep, har vi eget kølleverksted for dette. Bruker du golfsettet ditt jevnlig, bør du også bytte grep jevnlig. Foruten ren slitasje, blir grepene også harde og vonde i løpet av en sesong eller to. Gode grep er viktig for å få mest ut av golfspillet ditt. Et godt tips for vedlikehold av grepene er jevnlig å skrubbe disse i Zalo-vann. Men er de gamle og harde, må de skiftes.

Det er bare å ta kontakt med oss på klubbhuset om di skulle trenge litt vedlikehold eller reparasjon på golfkøllene dine.

Protimer og treninger
Golf er absolutt ingen enkel idrett og det å få litt hjelp til å beherske golfen bedre er absolutt å anbefale. Ønsker du dette, står både Marius og Daniel klare til å hjelpe deg. Siden vi nå har golfsimulatorer, er protimer like aktuelt vinterstid også.

Ved å ta kontakt med Proene våre vil de hjelpe deg med både det tekniske, men også gi deg tips og øvelser du kan jobbe med på egen hånd.
Gjennom året holder vi også en del små-kurs med fokus på deler av golfspillet. Dette kan være seg egne putte-, chippe- og driver kurs. Følg med på nettsiden for mer informasjon om disse.

Det arrangeres også en del faste treninger gjennom året og disse kan det jo være veldig bra å delta på. Vi har både nybegynnertrening, seniortrening og juniorterning i tillegg til vanlige fellestreninger. Disse vil du også finne informasjon om på klubbens nettsider.

Ta gjerne kontakt med klubbens Proer om du trenger noe hjelp eller har spørsmål:
  • Marius R Andersen, 481 23128 – marius(a)kristiansandgk.no
  • Daniel A Jansen 921 21637 – daniel(a)kristiansandgk.no